星期二, 8月 10, 2010

時間時間可否走慢一點 Can the Time Go Slower

Can the time go slower?
I'm still thinking of
The answer

Can the time go slower?
My head is not
Yet clear

Can the time go slower?
For me the rules of math are
Too hard to remember.

Can the time go slower?
My grade is what my father
Really cares about.

So can the time go slower?
My dear teacher,
I don't want to run behind others.
...

Oh NO!
There are still lots of questions
To be answered!

- by Joanna Pitt

時間可否走慢一點
我還在思考著
這答案

時間可否走慢一點
我的頭腦還沒
那麼清楚

時間可否走慢一點
對我來說數學公式
很難記住

時間可否走慢一點
我父親真正在意
我的成績

所以時間可否走慢一點
我親愛的老師
我不想輸人
...

噢,不!
還有許多題目
要解答

(中文由我試譯)

註:在報紙上(99年5月24日)看到99年第一次國中基測英語試題有此一英詩,讀來有趣,試譯出來。

沒有留言: